Pozycjonowanie stron

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron w sieci?

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest łatwe i wiele osób korzysta z usług wyspecjalizowanych firm. Warto jednak poznać przynajmniej kilka podstawowych pojęć z tego zakresu, aby łatwiej ocenić skuteczność podejmowanych działań. Wprowadzenie do świata optymalizacji stron może być też pierwszym krokiem do zgłębiania tej ciekawej tematyki.

Czym jest pozycjonowanie?

Na początek warto odpowiedzieć na pytanie: co oznacza w praktyce pozycjonowanie stron internetowych? Są to czynności, które podejmujemy w celu zwiększenia pozycji strony w wyszukiwarce. Dotyczy to operacji wykonywanych zarówno w ramach strony, jak i poza nią. Użytkownik w wyszukiwarce wpisuje słowa kluczowe i otrzymuje adresy pasujących miejsc w Internecie. Naszym zadaniem jest sprawić, aby nasz adres pojawił się jak najwyżej na liście wyników.

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest łatwe i wiele osób korzysta z usług wyspecjalizowanych firm

Jeśli lista będzie kierowała do naszego serwisu, mamy okazję rozszerzyć swój zasięg działania i doprowadzić do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Oczywiście nie w każdym przypadku pozycjonowanie stron musi prowadzić do złożenia zamówienia przez klienta. Czasem celem będzie tylko zainteresowanie go naszą firmą i nawiązanie kontaktu biznesowego. Zawsze jednak chcemy przekazać informacje i skutecznie dotrzeć do odbiorcy.

Szeroka optymalizacja treści

W Polsce używa się oddzielne dwóch terminów: pozycjonowanie stron i SEO, czyli skrót od angielskich słów Search Engine Optimization. Oba mówią o tym samym celu, czyli podwyższeniu pozycji na liście wyszukiwania. Obejmują jednak wykonywanie innych czynności. SEO polega na optymalizacji strony i publikowanych treści. Na pozycjonowanie stron składają się natomiast takie operacje jak:

  • techniczna modyfikacja strony internetowej,
  • tworzenie treści zgodnie z wybranymi słowami kluczowymi,
  • budowanie odnośników do konkretnych podstron.

Prawidłowo dobrane słowa kluczowe

W Polsce używa się oddzielne dwóch terminów: pozycjonowanie stron i SEO, czyli skrót od angielskich słów Search Engine Optimization

Słowa kluczowe używane podczas optymalizacji strony nie mogą być dobierane wyłącznie pod kątem zgodności z profilem działalności. Muszą być dostosowane do wyników uzyskiwanych w wyszukiwarce. Jeśli nikt nie wpisuje wybranych fraz, nie uzyskamy większego zasięgu strony internetowej. Treści publikowane na stronie powinny być unikalne. W przeciwnym razie wyszukiwarka nie będzie kierować tylko do naszej strony. Opisy serwisu nie powinny się powtarzać na kolejnych podstronach.

Wiele osób zaleca skupienie się na promowaniu własnej marki, zamiast określeń opisujących działania firmy. Wiele zależy od specyfiki działalności, jej rozmiaru i zasięgu terytorialnego. W Internecie każdy może dotrzeć do strony reklamującej firmę, ale należy skupić się na grupie odbiorców, którzy najczęściej mogą korzystać z naszych usług. Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie stron będzie skutkowało zwiększeniem zainteresowania klientów i nawiązaniem z nimi stałego kontaktu.