Pozycjonowanie, Pozycjonowanie stron

Jaka jest różnica między SEO a SEM?

Oprócz SEO, słyszeliśmy zapewne o SEM, co nie jest do końca tym samym. Promowanie lub płatne wyszukiwanie (SEM) jest tym, co jest znane jako „linki promocyjne”. Innymi słowy jest to działanie polegające na kupowaniu przez reklamodawcę wyników w wyszukiwarce, dzięki czemu, gdy ktoś wyszukuje słowo kluczowe, które ten reklamodawca wykupił, nasza firma pojawia się jako jedna z pierwszych w wyszukiwaniu. W ten sposób firmy umieszczają swoje reklamy na stronach wyników wyszukiwarek, które są adekwatne do tego, co oferują. Linki te są zazwyczaj umieszczone po prawej stronie i nad stroną, z zieloną ikoną z napisem „Ad” w języku angielskim.

Która opcja jest lepsza – pozycjonowanie SEO czy SEM?

To zależy od firmy. Jeśli mamy produkt lub usługę, której potencjalnie potrzebuje lub chce wiele osób z różnych miejsc, gdzie jest duża konkurencja, to SEM jest naszym wyborem, jeśli ich szczególna wygoda została dobrze zbadana z nami. Da nam to efekty w krótkim czasie i nie zmarnuje tyle czasu, ile wymaga SEO. Oba (SEO i SEM) są działaniami marketingowymi w wyszukiwarkach z tym samym celem końcowym, ale w różny sposób.

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie stron Poznań mówi o zdobywaniu pozycjonowania własnymi zasługami, pracy nad wysokiej jakości treścią i czekaniu, aż strona stanie się popularna na własny użytek dla użytkownika. Jest to zatem proces długi i czasochłonny, ale przynoszący rezultaty, jeśli wszystko idzie dobrze.

Czym jest SEM?

Niemniej jednak SEM zamierza nieco skrócić ten proces, dokonując płatności . Typowi reklamodawcy stosujący tego typu strategię to ci związani z dużymi firmami, takimi jak telefonia, telekomunikacja, nieruchomości czy ogólnie pojęta technologia. Oczywiście, link, który płaci najwięcej pojawi się w wynikach wyszukiwania, nic więcej, nic mniej. Płatność jest oparta na kliknięciach, które otrzymamy z naszego linku.

Podsumowanie

Nie ma więc strategii, która działa sama. Cóż, to prawda, że bardzo, ale to bardzo dużo pracy i wytrwałości pozwala nam uzyskać bardzo dobre wyniki korzystając tylko z darmowej opcji, jaką jest SEO . Niestety, ale musimy pamiętać, że ponad 90% odwiedzających wybiera strony, które znajdują się w pierwszej dziesiątce wyszukiwania. Oznacza to, że druga strona może być wielkim sukcesem, ale zazwyczaj nie jest wystarczająca.