Pozycjonowanie, Pozycjonowanie stron

SEO – co to jest i komu to potrzebne?

Poprawa optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) dla Twojej strony internetowej nie jest zadaniem szybkim i łatwym. Jeśli chodzi o wzmocnienie strategii cyfrowej, firmy muszą stosować dwie różne metody optymalizacji – on-page i off-page. Metody te są zupełnie różne, ale obie mają wielkie korzyści dla optymalizacji Twojej strony.

Co to jest on-page SEO?

On-page SEO skupia się na optymalizacji różnych części witryny, które mają wpływ na rankingi w wyszukiwarkach oraz ogólną czytelność witryny. Czynniki on-page określają, jak łatwo wyszukiwarki mogą indeksować Twoje strony internetowe, zrozumieć, o czym jest Twoja witryna i poruszać się po jej strukturze i zawartości.

Istnieje wiele różnych elementów związanych z on-page SEO. Wiele aspektów on-page SEO nie musi być obecnych w dosłownym znaczeniu na stronie, ponieważ występują one wyłącznie na poziomie kodowania. Na przykład, czas ładowania strony i przyjazność dla urządzeń mobilnych wpływają na to, jak użytkownicy postrzegają Twoją stronę i wpływają na ranking Twojej witryny (pamiętaj: Google chce dostarczać swoim użytkownikom najlepsze i najwyższej jakości treści znalezione w Internecie).

SEO i wyniki wyszukiwania Google

Szacuje się, że około 70% użytkowników korzystających z Google klika w zwykły link, a pozostałe 30% trafia na reklamy. Pomyślmy o tym jak o torcie, który się rozprzestrzeni. 70% tortu jest zjadane przez strony z dobrym SEO, a tylko 30% jest płatne. Hmm, zaczyna się robić ciekawie.

Kolejną ważną kwestią jest dokładne miejsce, w którym link do naszej strony pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Każda strona Google zawiera 10 wyników organicznych. Około 80% użytkowników, którzy szukają w tej wyszukiwarce nie dociera do drugiej strony. To znaczy, jeśli jesteś na pozycji 11 lub gorszej, to prawie tak, jakbyś nie był.

Zdecydowana większość kliknięć koncentruje się na pierwszej stronie wyników. A to nie to samo, co pojawienie się na pierwszym, drugim czy dziesiątym miejscu wyników. CTR Sporo spada, szczególnie gdy mówimy o pierwszych 3 lokalizacjach.

Miejsce w google

Widzimy, że ideałem jest miejsce w top 5 lokalizacji, i że powinniśmy licytować przynajmniej wtedy, gdy wykonujemy pozycjonowanie stron Poznań (https://seodot.com.pl/). Celowanie w gorsze wyniki może być stratą czasu i pieniędzy. Dobra pozycja w Google jest bardzo ważna dla sukcesu Twojego e-commerce, ponieważ tutaj możesz uzyskać wysokiej jakości ruch, który z większym prawdopodobieństwem zostanie przekształcony w sprzedaż lub lead.